Oppdateringen gjelder kun Zirius versjon 4.0
NB! Det er ikke databaseoppdatering på denne oppdateringen.
- Ny SFTP-tjeneste: Zirius har satt opp en ny løsning for kunder som har behov for en ftp / sftp server i forbindelse med import eller eksport av regnskap- eller ordredata.
- Prosjekt:
- Prosjektrapport: Rapporten er utvidet med valg for om balansekonto skal ta med i rapporten, og det er lagt inn en ny kolonne hvor verdi kan endres. Verdi for å justere budsjett direkte i rapporten og en for å se estimert beløp mot budsjett.
- Time- og materielliste: Det er gjort endringer på sorteringen time- og materielliste som kan genereres som vedlegg ved prosjektfakturering. Det sorteres nå etter dato.
- Firmaoppsett – Bankkonto: Det er lagt inn sperre for endring på eksisterende bankkontonummer. Dette er gjort for å unngå uønsket hendelse ved endring på eksisterende bankkontonummer. Ved bytte av bank må det legges til Ny bankkonto. Det er også lagt til kontroll mot oppsett, dersom man forsøker å slette en bankkonto.
- Purre SMS / Betalingsanmodning: Det er lagt til mulighet for å legge inn auto-tekst med flettefelter som brukes når Betalingsanmoding sendes ut på SMS. Dette gjøres under Ajourhold, Forsendelse, Tekster – SMS og Betalingsanmodning.
- SmartDok – Ny API nøkkel (NB! VIKTIG): I forbindelse med krav fra SmartDok om endring av autentisering mot API i ved bruk av tjenesten SmartDok Webservice, er det gjort endringer som krever at det opprettes en API-nøkkel i SmartDok. Denne API nøkkelen målegges inn i Klientinnstillinger i Zirius. Ta kontakt med din forhandler for bistand rundt dette.
- SpeedyCraft: Det er gjort rettelse på synkronisering av deltagere. Ved sletting av deltagere i Zirius, slettes nå deltagerne også direkte i SpeedyCraft (timer og varer berøres ikke), og saksbehandler blir ikke lenger automatisk bas / deltager på jobb. Det er også gjort en endring slik at ordrenavn ikke overskrider 50 tegn, som er maks tegn for ordrenavn i SpeedyCraft.
- Svea: Forbedring på rutine som finner åpne saker hos Svea, slik at synkronisering av saksnummer og sending av betalinger fungerer bedre.
- VismaTid / MinTimeliste: Det er lagt inn ny webadresse (URL) i forbindelse med kommunikasjon mot VismaTid / MinTimeliste sitt API.
- eFaktura: Det er gjort rettelse på i forbindelse med håndtering av bankkontonummer som starter med 0.
- Innkjøp – EHF Ordrebekreftelse: Det er gjort mindre rettelse på import av ordrebekreftelse på EHF formatet mot innkjøp.
- Rettigheter: Det er gjort rettelse på lagring ved endring av grupperettigheter på bruker.
- Tilbud modulen: Nå kan du se tilbudsnummer i ordreregistrerings bildet, og det er lagt til nytt felt for søk på tilbudsnummer i tillegg til ordrenummer.